مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 12:352020-08-15سياسي

رأی ممتنع اروپا به قطعنامه آمریکا و طراحی یک سناریوی جدید


ساده انگاری است اگر تصور کنیم رأی ممتنع اروپا به قطعنامه آمریکا تنها ناشی از انزوای آمریکاست، بلکه به نظر می رسد می تواند حکایت از یک سناریوی طراحی شده برای اقدامات بعدی علیه ایران باشد.

- یادداشت مصطفی باقرزاده، کارشناس مسائل سیاسی را در ادامه می خوانید: احساس پیروزی ناشی از شکست ایالات متحده امریکا در تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت، چنانچه با استراتژی تقابلی توسط جمهوری اسلامی همراه نباشد می تواند مانند برجام خسارت محض باشد.

در متن برجام، پاشنه آشیل های متعددی وجود دارد که دست ایالات متحده آمریکا را برای عملیات های ایضایی و حقیقی روانی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی باز گذاشته است و این نشان می دهد حریف در شطرنج برجام هنوز مهره های متعددی دارد که می تواند به واسطه آن ها خسارت های ناشی از برجام را پیوسته افزایش دهد.

بعد از عدم توفیق غرب در تصویب مفاد اعلامی کارگروه اقدام مالی FATF و CFT که ما به ازای آن مهم ترین ارکان امنیت و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده بود، استراتژی ایالات متحده امریکا به حذف عناصر قدرت تغییر یافت و با ناآرامی های و عراق مدیریت شد و خروج آمریکا از منطقه عملیاتی تر شد و توان نظامی و استراتژیکی اصلی ترین نیروی مقاومت یعنی سپاه پاسداران به طرز عجیبی افزایش یافت که شاید مهم ترین آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی ممتنع اروپا به قطعنامه آمریکا و طراحی یک سناریوی جدید

رأی ممتنع اروپا به قطعنامه آمریکا و طراحی یک سناریوی جدید