مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 12:252020-08-15اجتماعي

«نذر طبیعت» کنیم


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: «نذر طبیعت» یکی از پیشنهادات محیط زیست برای نجات و حفظ آهوان منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، حسین آبسالان عصر امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران در حاشیه بازدید از دشت سهرین اظهار کرد: باید از همه توان برای حفظ محیط زیست استفاده کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه نذر طبیعت یکی از پیشنهادات محیط زیست برای نجات و حفظ آهوان منطقه است، عنوان کرد: در گذشته دشت سهرین به این صورت نبوده و دارای مرتع و قنات بوده که با شخم زدن های مکرر به این روز افتاده است.

وی افزود: 100 تا 150 گونه گیاهی و گل در منطقه حفاظت شده سرخ آباد می روید اما اکنون مدیریت ناردست، هم این گونه های گیاهی را به نابودی کشیده شده و هم زیستگاه آهوان را تهدید می شود.

آبسالان به تفاوت اقتصاد وابسته به نفت و اقتصاد سبز و بومی ــ محلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به منابع طبیعی، آب و خاک که هزاران بار ارزش بیشتری نسبت به انرژی های تجدیدناپذیر دارند، توجه نمی کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اجرای نذر طبیعت برای احیای آب و دشت های مناطق حفاظت شده بیان کرد: آهوها از دست کشاورزان همیشه در حال فرار هستند در حالی که اگر محلی برای زیستگاه آهوان باز شود و دیم کاری انجام نشود و رفت و آمد نباش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نذر طبیعت» کنیم

«نذر طبیعت» کنیم