مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 10:102020-08-15اقتصادي

آفت های قرنطینه ای مزارع اصفهان تحت کنترل قرار گرفت


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برای کنترل آفتهای قرنطینه ای نظیر مگس مدیترانه ای و آتشک اقداماتی در شهرستان های کاشان، - اصفهان و سمیرم انجام شده است.

محمودرضا افلاکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آفت مگس میوه مدیترانه ای برای نخستین بار در سال 54 شمسی در کشور گزارش شد، اظهار داشت: این آفت در استان اصفهان در ابتدا در شهرستان کاشان و سپس در شهرستان های کویری و مرکزی استان اصفهان ثبت شد.

وی افزود: این آفت با توجه به تنوع و تعدد میزبان می تواند بالغ بر 350 محصول باغی را مورد هجمه قرار دهد و سرعت انتشار آن بسیار سریع است و تمام استان های کشور درگیر این آفت خواهند بود؛ اگر اقدامات قرنطینه ای انجام نشود سطح وسیعی از عرصه های کشاورزی دچار خسارت خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه بالغ بر 44 هزار هکتار از عرصه های کشاورزی استان اصفهان نسبت به آفت مگس میوه مدیترانه ای پایش شده است، تصریح کرد: ردیابی آفت در دو شهرستان اصفهان و کاشان برجسته است و با کاهش شدید مواجه شده که ماحصل شیوه های غیر شیمیایی و شیمیایی اتخاذ شده در سال های اخیر به ویژه از ابتدای سال زراعی جاری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت های قرنطینه ای مزارع اصفهان تحت کنترل قرار گرفت

آفت های قرنطینه ای مزارع اصفهان تحت کنترل قرار گرفت