مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 02:252020-08-14اجتماعي

مظفر پرتوماه؛ مغز ناسای ایرانی


پرفسور مظفر پرتوماه از نخستین استادان ایرانی رشته فیزیک هسته ای بود وی حدود سه دهه در سازمان فضایی ناسا به پژوهش علمی اشتغال داشت.

- ایسنا/کردستان پرفسور مظفر پرتوماه از نخستین استادان ایرانی رشته فیزیک هسته ای بود وی حدود سه دهه در سازمان فضایی ناسا به پژوهش علمی اشتغال داشت.

در سال 1320 در محله جورآباد سنندج در خانواده ای متدین و زحمت کش دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی خویش را در زادگاهش و تحصیلات ششم ابتدایی و سیکل اول را با رتبه ممتازی از سرگذراند و بعد از آن نیز به دانشسرای مقدماتی وارد و بعد از دو سال به عنوان شاگردی نمونه دیپلم گرفت و سرانجام در دبیرستان هدایت سنندج، دیپلم رشته ریاضی فیزیک را با رتبه اول کسب کرد، بعد از گرفتن دیپلم و شرکت در آزمون سراسری وارد دانشسرای عالی تهران می شود و سه سال در آنجا به تحصیل پرداخت و جزء نفرات برتر دانشگاه شناخته شد.

به سبب زیرکی و ذکاوت فراوانی که داشت و همچنین کسب مقام برتر در همه مقاطع تحصیلی خود زمینه اعزام خود به آمریکا توسط وزارت فرهنگ وقت را فراهم نمود.

بعد از یکسال و نیم تدریس در حوزه ریاضی، فیزیک و ادبیات در شهر سقز سرانجام در سال 1964 میلادی به منظور ادامه تحصیل راهی آمریکا می شود و در ایالت سردسیر وسکانسینا در شهر مادیسون اقامت می گزیند و در دانشگاهی معتبر به نام وسک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مظفر پرتوماه؛ مغز ناسای ایرانی

مظفر پرتوماه؛ مغز ناسای ایرانی