مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 16:002020-08-14سياسي

وزارت کشور هیچگونه نقشی در تعیین نقاط اقامت اجباری محکومین ندارد


«بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، وزارت کشور هیچگونه نقشی در زمینه تعیین نقاط اقامت اجباری محکومین ندارد و براساس آیین نامه مربوطه، - سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، وزارت کشور هیچگونه نقشی در زمینه تعیین نقاط اقامت اجباری محکومین ندارد و براساس آیین نامه مربوطه، اقامت اجباری فقط توسط وزارت دادگستری تهیه و به تصویب رییس قوه قضاییه می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، روز جمعه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: پیش از این در 30 دی ماه 1397 وزارت کشور با انتشار یک یادداشت رسانه ای اینگونه ادعاها را بی اساس بر شمرده و رد کرده است.

بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، وزارت کشور هیچگونه نقشی در زمینه تعیین نقاط اقامت اجباری محکومین ندارد و براساس آیین نامه مربوطه، اقامت اجباری فقط توسط وزارت دادگستری تهیه و به تصویب رییس قوه قضاییه می رسد.

همچنین در قانون مجازات اسلامی مصوب سال1392، هیچ منطقه از پیش تعیین شده ای برای اقامت اجباری محکومین (به اصطلاح تبعیدی) وجود ندارد.

قضات دادگاه ها به تشخیص خود و بر اساس ملاک هایی همچون نوع جرم، حساسیت و تأثیرگذاری جرم، شخصیت و سوابق مجرم و دیگر شاخص ها، محل اقامت اجباری اینگونه محکومین را مشخص می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت کشور هیچگونه نقشی در تعیین نقاط اقامت اجباری محکومین ندارد

وزارت کشور هیچگونه نقشی در تعیین نقاط اقامت اجباری محکومین ندارد