مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 10:152020-08-14اقتصادي

دولت با «پیش فروش نفت» به دنبال جبران بخشی از کسری بودجه است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان تمامی برنامه های دولت در خصوص گشایش اقتصادی باید با مصوبه مجلس شورای اسلامی باشد، اظهار کرد: دولت 150 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که در تاریخ انقلاب بی سابقه بوده و علاوه بر آن به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان نیاز دارد به همین دلیل مجبور به فروش اوراق شده است.

وی با اشاره به راهکار دولت برای جبران کسری بودجه 200 هزار میلیارد تومانی خود گفت: پیش فروش نفت یکی از برنامه های دولت در خصوص گشایش اقتصادی کشور است به طوری که روزانه یک میلیون بشکه نفت یعنی تا پایان سال جاری، 200 میلیون بشکه نفت با درآمد 200 هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی پیش فروش می شود.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه دولت با پیش فروش نفت پیش از این کسری بودجه خود را جبران می کند، تصریح کرد: انجام این طرح برای بخش خصوصی بسیار مفید و مثمر ثمر است، زیرا دولت نفت را باقیمت روز به فروش می رساند لذا دولت با پیش فروش نفت 160 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده و بخش اعظمی از کسری بودجه خود را جبران می کند.

کوچکی نژاد صندوق داخلی را یک ظرفیت برای جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: در کشور 100 صندوق داخلی بزرگ مانند پتروشیمی و شستا وجود د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت با «پیش فروش نفت» به دنبال جبران بخشی از کسری بودجه است

دولت با «پیش فروش نفت» به دنبال جبران بخشی از کسری بودجه است