مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 08:402020-08-14اقتصادي

کم کاری نفت کجا جبران می شود؟


با عقب نشینی نفت از تأمین منابع درآمدی در بودجه امسال و عملکرد شش درصدی، این بخش های دیگر بودجه و حتی خارج از بودجه هستند که جور این کسری را می کشند، - با عقب نشینی نفت از تأمین منابع درآمدی در بودجه امسال و عملکرد شش درصدی، این بخش های دیگر بودجه و حتی خارج از بودجه هستند که جور این کسری را می کشند، جایی که مالیات بیش از پارسال هم محقق شده، اوراق بدهی به بودجه آمده و پای فروش نفت برای تامین کسری در میان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از بودجه 570 هزار میلیاردی عمومی دولت برای اداره کشور در سال جاری گرچه کمتر از 10 درصد مربوط یعنی حدود 50 هزار میلیارد به نفت اختصاص داشت اما همین رقم هم در زمان تصویب با اما و اگرهایی همراه بود و منتقدان تأکید داشتند که در شرایط تحریمی موجود امکان کسب درآمد 50 هزار میلیاردی از محل درآمدهای نفتی وجود ندارد به این ترتیب این رقم در بودجه مصوب شد.

این نگرانی از خوشبینانه بودن درآمد نفتی طولی نکشید که خود را نشان داد و آمار سازمان برنامه و بودجه از این حکایت داشت که تا کنون فقط شش درصد درآمد نفتی مصوب محقق شده است.

این روزها برای جبران کسری بودجه و به ویژه کسری ناشی از نفت، از عوامل درونی بودجه گرفته تا گزینه های خارج از آن در دستور کار قرار دارند تا کم کاری نفت جبران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم کاری نفت کجا جبران می شود؟

کم کاری نفت کجا جبران می شود؟