مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 04:052020-08-14پزشكي

توزیع بیمارستانی داروی ایرانی رمدسیویر برای موارد شدید کووید-19


هر دارویی که مانع از رشد ویروس در بدن می شود، در هر زمانی که فرد مبتلا به آن می شود، قابل تجویز است.

- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به فرمولاسیون تولید داروی رمدسیویر برای بیماران با علایم شدید کووید-19 دست یافتند که بنا بر سیاست‌های وزارت بهداشت در حال حاضر این دارو تنها توزیع بیمارستانی دارد.

دکتر سعید ملکی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این شرکت در سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: هدف از تاسیس این شرکت، تولید داروهای خاص و وارداتی بوده است؛ از این رو توانستیم بسیاری از داروهای وارداتی مورد نیاز کشور را تولید کنیم.

ملکی، داروهای تولید شده در این شرکت را داروهای وارداتی مورد نیاز برای بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص مانند تالاسمی، سرطان‌ها و همچنین برخی از آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد قارچ و ویروس دانست و یادآور شد: از جمله داروهای ضد قارچ و ویروس را می‌توان به آسیکلوویر تزریقی و وریکونازول اشاره کرد که در حال حاضر به بازار سلامت کشور عرضه شده‌اند.

وی با اشاره به موفقیت این شرکت در تولید داروی رمدسیویر افزود: این دارو قبلا برای درمان بیماری‌هایی چون سارس و مرس تجویز می‌شد؛ ولی از آنجایی که در ایران این دو بیماری شیوع نیافت، این دارو به تولید داخل ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع بیمارستانی داروی ایرانی رمدسیویر برای موارد شدید کووید-19

توزیع بیمارستانی داروی ایرانی رمدسیویر برای موارد شدید کووید-19