مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 21:202020-08-13سياسي

خروج داوطلبانه 130 هزار افغانستانی از مرز دوغارون


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 130 هزار پناهنده افغانستانی به صورت داوطلبانه از طریق مرز دوغارون به کشور خود بازگشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، محمد تقی هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به تایباد و بازدید از پروژه ساخت موکب زائران اربعین حسینی افزود: با توجه به شرایط مناسبی که امروز از نظر امنیتی، اجتماعی و اقتصادی در افغانستان ایجاد شده، بسیاری از پناهندگان افغانستانی ساکن ایران تمایل به بازگشت به کشور خود را دارند.

وی اظهار کرد: کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و دولت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از چند سال قبل تلاش کردهاند طی طرح مشترک بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغانستانی، زمینه بازگشت آن‌ها را تسهیل کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: بر این اساس افراد به صورت داوطلبانه و خود معرف درخواست خود را برای بازگشت به افغانستان به کمیساریا اعلام می‌کنند.

هاشمی افزود: در راستای ارائه خدمات بشر دوستانه، در مرز دوغارون شرایط و امکانات مناسبی برای خروج این دسته از اتباع خارجی کشور دوست و همسایه افغانستان پیش بینی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج داوطلبانه 130 هزار افغانستانی از مرز دوغارون

خروج داوطلبانه 130 هزار افغانستانی از مرز دوغارون