مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 16:002020-08-13پزشكي

خطر «تب سه روزه» در کمین دام های سنگین استان اصفهان


مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: مشاهده اولین علائم بیماری تب سه روزه در جمعیت دام سنگین از سوی تمامی همکاران بخش خصوصی دامپزشکی استان به ویژه درمانگران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، با توجه به بروز بیماری تب سه روزه در جمعیت دام سنگین برخی استان های کشور، کمیته بهداشت و مدیریت بیماری های دامی این اداره کل با محوریت بیماری مذکور تشکیل جلسه داد.

 وحید مقدس مطالبی را پیرامون بیماری تب سه روزه ارائه کرد و اظهار داشت: این بیماری، یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غی قابل انتقال به انسان است و تنها در جمعیت گاو و گاومیش بروز می کند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی استان اصفهان تصریح کرد:رعایت بهداشت دام، ضدعفونی و سمپاشی به موقع جایگاه نگهداری دام ها، از بین بردن محل تجمع حشرات مانند آب های سطحی در اطراف مراکز نگهداری دام ها و نیز انجام واکسیناسیون علیه این بیماری از جمله اقداماتی است که باید گاوداران به آن ها توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: ویروس بیماری تب سه روزه، از جنس Ephemerovirus  و خانواده Rhabdoviridaeمی باشد و مهم ترین علائم آن، تب بالا، لرزش، بی اشتهایی، افزایش ترشحات بینی، کاهش تولید شیر، لنگش و زمین گیرشدن دام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر «تب سه روزه» در کمین دام های سنگین استان اصفهان

خطر «تب سه روزه» در کمین دام های سنگین استان اصفهان