مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 10:352020-08-13اقتصادي

درآمد طرح فروش نفت به مردم نباید صرف هزینه های جاری دولت شود


سخنگوی اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: طرح فروش نفت به مردم به شرط آن که تعهدی برای دولت آینده نداشته باشد و درآمدهای آن صرف هزینه های جاری نشود، - طرح خوبی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حمید حسینی گفت: طرح فروش نفت به مردم به شرط آن که تعهدی برای دولت آینده نداشته باشد و درآمدهای آن صرف هزینه های جاری نشود، طرح خوبی است.

اگر درآمدهای عاید شده از این طرح در صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی سرمایه گذاری شود، می تواند هم نقدینگی را مهار کند و هم باعث رونق اقتصادی شود.

وی اضافه کرد: براساس آنچه در این طرح آمده، 8 میلیارد دلار از فروش نفت به مردم حاصل خواهد شد که اگر این درآمد را صرف تأمین مالی طرح های صنعت کنیم 400 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت خام و 200 تا 300 هزار بشکه به ظرفیت تولیدات پالایشی کشور اضافه خواهد شد.

این فعال صنعت نفت گفت: با این کار هم پیمانکاران فعال می شوند، هم سازندگان تجهیزات و زنجیره ای از ارزش و خدمات ایجاد می شود که می تواند برای کشور ایجاد اشتغال کند.

حسینی با بیان این که اجرای این طرح باعث هدایت نقدینگی از بازارهایی نظیر ارز و سکه و طلا به فعالیت های مولد خواهد شد، در این طرح مردم می توانند دلارهای خود را به ریال تبدیل کنند و با آن اوراق نفتی بخرند و در آینده هم س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد طرح فروش نفت به مردم نباید صرف هزینه های جاری دولت شود

درآمد طرح فروش نفت به مردم نباید صرف هزینه های جاری دولت شود