مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 07:252020-08-13اقتصادي

آغاز برداشت خرما از نخلستان های ریگان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: برداشت خرما از نخلستان های ریگان با شرایط کاملا بهداشتی آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ریگان، سالانه در شهرستان ریگان 45هزار تن محصول خرما برداشت می شود و در کشور  اولین برداشت خرمای مضافتی به دلیل شرایط آب وهوایی از ریگان آغاز می شود .

نخل داران ریگانی در این روزهای تلخ کرونا یی در تلاشند تا با محصولی شیرین ذائقه هر ایرانی را شیرین کنند، برداشت خرما تا اواخر شهریور ماه در ریگان ادامه خواهد داشت.

حمید فرامرزی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: برداشت بهداشتی خرما از سطح 7 هزار هکتار از نخلستان های بارور ریگان آغاز و پیش بینی می شود 30هزار تن محصول روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان ادامه داد: با توجه به برداشت محصول خرما جلسات متعددی با شبکه بهداشت، بخشداران، شوراها و دهیاران در روستا در زمینه برداشت بهداشتی محصول انجام و شیوه نامه های بهداشتی به کشاورزان ارائه شد.

وی افزود:  به دلیل نوسانات دمایی و طوفان های شدید شن شاهد ریزش محصول و خشکیدگی خوشه های خرما بین 30 تا 70 درصد محصول بودیم.

فرامرزی تصریح کرد: به دلیل شرایط آب وهوایی امسال شاهد کاهش محصول از 45هزار تن به 30هزار تن هستیم که نیاز است صندوق بیمه محصولات کشاورزی این قشر زحمتکش را حم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت خرما از نخلستان های ریگان

آغاز برداشت خرما از نخلستان های ریگان