مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 06:502020-08-13پزشكي

خطر بروز علائم شدیدتر کووید-19 در مبتلایان به بیماری های غیرواگیر


رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه افراد مبتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت در معرض خطر بروز علائم شدیدتر کووید-19 هستند، - اعلام کرد: در حدود 16 درصد از موارد مرگ در بیماران بستری، مبتلا به دیابت بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر باقر لاریجانی در جلسه مجازی شبکه ملی تحقیقات دیابت بر لزوم تدوین توصیه هایی جهت مراقبت بهینه از بیماران دیابتی در برابر ویروس کرونا تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه سهم زیادی از پتانسیل دانشگاه های علوم پزشکی کشور صرف مدیریت هزینه های ناشی از بیماری کرونا شده است، پیشرفت بسیاری از پروژه های تحقیقاتی در کشور متاثر از شرایط کووید-19 قرار گرفته است، به طوری که سازمان جهانی بهداشت با ارسال نامه ای به مراکز همکار، تاثیرپذیری برنامه ها را در این زمینه ارزیابی کرده است.

رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم اضافه کرد: تغییر سمت و سوی درمان به سمت تله مدیسین و روش های دوراپزشکی می تواند از بار مراجعات غیر ضروری بکاهد.

وی مشارکت عموم متخصصان توانمند از دانشگاه های مختلف علوم پزشکی کشور در برنامه های آموزشی و پژوهشی در بستر شبکه تحقیقات را اثرگذار خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بروز علائم شدیدتر کووید-19 در مبتلایان به بیماری های غیرواگیر

خطر بروز علائم شدیدتر کووید-19 در مبتلایان به بیماری های غیرواگیر