مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 18:452020-08-12اقتصادي

خوابیدگی 30 درصد از اراضی شالیزاری گیلان


به گفته مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان گیلان بر اساس آمار و به علت بارش های باریده شده 30 درصد از اراضی شالیزاری استان دچار خوابیدگی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم اکبر زاده امروز در جمع خبرنگاران با ابراز ناراحتی از آسیب واردشده به اراضی شالیزاری استان گیلان اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد بارش شدید باران در استان گیلان بودیم که منجر به خوابیدگی 75 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان معادل 30 درصد از زمین های کشاورزی شده است.

وی با اشاره به برداشت برنج در 71 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گفت: شالیکاران از چند روز گذشته کار برداشت برنج سفید خود را آغاز کرده و بر اساس آمار تاکنون در 71 هزار هکتار از اراضی شالیزاری برنج برداشت شده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه بارندگی اخیر به کیفیت برنج آسیب وارد نکرده است، افزود: یکی از دغدغه ها و مشکلات کشاورزان بارندگی در هنگام برداشت است ولی خوشبختانه امسال و براثر بارش های صورت گرفته محصول کیفیت برنج آسیب ندیده است.

اکبر زاده با درخواست از شالیکاران در خصوص اجتناب از برداشت برنج بیان کرد: از شالیکاران درخواست دارم تا پایان بارندگی ها برای جلوگیری از خوابیدگی دوباره شالیزارها از برداشت محصول اجتناب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوابیدگی 30 درصد از اراضی شالیزاری گیلان

خوابیدگی 30 درصد از اراضی شالیزاری گیلان