مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 12:452020-08-12سياسي

آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند از سازوکار برجام استفاده کند


رییس جمهور با بیان اینکه اقدامات آمریکا همیشه برای نابود کردن برجام بوده است، گفت: آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند از ساز و کار برجام استفاده کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در تماس تلفنی رییس جمهور فرانسه با وی، با تاکید بر اینکه اروپا نباید تحت تاثیر آمریکا قرار گرفته و در دام این کشور بیافتد، گفت: طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت از 18 اکتبر باید تحریم تسلیحاتی ایران برداشته شود و اگر آمریکا بخواهد اقدامی برخلاف آن انجام دهد، نقض قطعنامه است.

روحانی تاکید کرد: حفظ برجام و قطعنامه 2231 یک تعهد اساسی از سوی همه کشورهایی است که امروز دربرجام باقی مانده اند و انتظار ما این است که چه در آژانس و شورای حکام و چه در شورای امنیت سازمان ملل، مشورت و رایزنی های دقیق و همکاری بین ایران و سه کشور اروپایی و دو کشور روسیه و چین انجام گیرد تا مانع رسیدن مخالفان برجام به اهداف خود باشد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد آمریکا با توجه به اینکه بیش از دو سال است از برجام خارج شده هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد.

روحانی همچنین با بیان اینکه شیوه عمل آمریکا در زمینه تحریم غیر قانونی و غیر انسانی علیه ایران در شرایط پاندمی کرونا بسیار زشت و قبیح است و با مقررات بین المللی و مصوبات سال 2005 سازمان بهداشت جهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند از سازوکار برجام استفاده کند

آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند از سازوکار برجام استفاده کند