مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 07:202020-08-12بين الملل

توصیه حزب بارزانی به «مصطفی الکاظمی» در آستانه سفر به آمریکا


نماینده حزب دموکرات کردستان عراق به نخست وزیر این کشور در آستانه سفر به واشنگتن توصیه کرد که به آمریکا اطمینان دهد که عراق تصمیمات حاکمیتی مستقل اتخاذ می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بشار الکیکی نماینده حزب دموکرات کردستان عراق، امروز (چهارشنبه - 12 آگوست) از مصطفی الکاظمی نخست وزیر خواست تا طرف آمریکایی را متقاعد کند که عراق می تواند تصمیمات حاکمیتی آزادانه بگیرد و تحت تاثیر منطقه نخواهد بود.

به نوشته پایگاه المعلومه ، وی تصریح کرد که سفر الکاظمی به آمریکا برای ترسیم جایگاه عراق در جامعه بین الملل و فعال سازی نقش این کشور در  معادله موازنه قدرت منطقه ای در خاورمیانه بسیار مهم است.

این نماینده حزب مسعود بارزانی افزود: اهمیت این سفر در تحقق اهداف آن مبنی بر دور کردن عراق از درگیری های خارجی و متقاعد کردن آمریکا به این امر که عراق خواهد توانست تصمیمات حاکمیتی آزادانه ای به دور از تاثیرات منطقه ای اتخاذ کند و به دلیل منافع عراق و مردم آن، تصمیمات کاملا عراقی خواهند بود.

وی در ادامه گفت که این سفر از نظر ظاهر و محتوا بسیار مهم است و یک گام مثبت برای فعالسازی روابط خارجه عراق در سطح جامعه بین الملل به شمار می رود زیرا آمریکا یک عامل بین المللی بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه حزب بارزانی به «مصطفی الکاظمی» در آستانه سفر به آمریکا

توصیه حزب بارزانی به «مصطفی الکاظمی» در آستانه سفر به آمریکا