مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 07:202020-08-12اقتصادي

کشف یه سیاره غول پیکر به رنگ صورتی


ستاره شناسان یک سیاره جدید به رنگ صورتی پیدا کردند که حدود 160 میلیون سال پیش تشکیل شده است.

- جی پلاس ، یک گروه بین المللی از ستاره شناسان با استفاده از داده های مادون قرمز از تلسکوپ سوبارو در هاوایی، از سیاره ای غول پیکر که در اطراف ستاره درخشان GJ 504 می چرخد، تصویربرداری کرده اند.

این سیاره غول پیکر که در فاصله 57 سال نوری از زمین قرار دارد به رنگ شکوفه گیلاس سیاه است؛ این دومین سیاره ای است که ستاره شناسان مستقیما متوجه رنگ آن شده اند؛ اولین سیاره ای که ستاره شناسان رنگ آن را مشاهده کردند HD 189733b بود.

این سیاره جدید که GJ 504b نامیده می شود به اندازه سیاره مشتری است اما جرم آن چند برابر مشتری است و کم جرم ترین سیاره ای است که تا کنون اطراف ستاره ای همانند خورشید با استفاده از فناوری های تصویربرداری مستقیم کشف شده است.

به نظر می رسد که وجود سیاره هایی به اندازه مشتری در سراسر کهکشان راه شیری رایج باشد؛ ستاره شناسان همچنین تعدای از این سیاره ها را در خارج از منظومه شمسی ما کشف کرده اند.

اما موضوع غیرمعمول در مورد این سیاره این است که GJ 504b در فاصله حدود 9 برابر مسافتی که مشتری که به دور خورشید می چرخد، به دور ستاره خود می چرخد و این موضوع ایده های نظری درباره چگونگی شکل گیری سیارات غول پیکر را به چالش می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یه سیاره غول پیکر به رنگ صورتی

کشف یه سیاره غول پیکر به رنگ صورتی