مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 06:202020-08-12بين الملل

ترکیه سفر ماکرون به لبنان را نشانه استعمارگرایی دانست


مقام های ارشد ترکیه، سفر اخیر امانوئل ماکرون به بیروت را نشانه استعمار دانسته و او را به عنوان کودک نازپرورده که تلاش دارد خودش را به جهان اثبات کند، - ترکیه سفر ماکرون به لبنان را "نشانه استعمارگرایی" دانست مقام های ارشد ترکیه، سفر اخیر امانوئل ماکرون به بیروت را نشانه استعمار دانسته و او را به عنوان "کودک نازپرورده" که تلاش دارد خودش را به جهان اثبات کند، مورد تمسخر قرار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از میدل ایست آنلاین، امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه پنجشنبه گذشته بعد از انفجار مرگبار در بندر بیروت که دست کم 200 کشته و حدود 6000 زخمی و شهری نیمه ویران بر جای گذاشت، به پایتخت لبنان سفر کرد.

ماکرون در جریان این سفر خطاب به مردمی که از او درخواست کمک داشتند، کشورهای منطقه ای نظیر ترکیه را به تلاش برای ارتقای منافع خودشان در لبنان به بهای این کشور متهم کرد.

او گفت: اگر فرانسه نقش خودش را ایفا نکند، ایران، ترکیه و سعودی ها در امور داخلی لبنان مداخله می کنند و منافع اقتصادی و ژئوپولتیکی آنها احتمالا ضرری برای لبنان است.

فرانسه در پایان جنگ جهانی اول و سال 1920، لبنان را که پیش از آن بخشی از سرزمین شام تحت حکمرانی امپراتوری عثمانی بود، تا سال 1943 تحت الحمایه خود داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه سفر ماکرون به لبنان را نشانه استعمارگرایی دانست

ترکیه سفر ماکرون به لبنان را نشانه استعمارگرایی دانست