مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 06:052020-08-12اقتصادي

احداث 46 واحد بخار در نیروگاه های کشور


مجری طرح های نیروگاهی بیع متقابل شرکت برق حرارتی گفت: درمجموع 46 واحد بخار در نیروگاه های کشور احداث شده یا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، حمید سرداری، هدف از اجرای طرح های بیع متقابل را تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی با اضافه کردن بخش بخار دانست و گفت: با توجه به مجوزات دریافت شده در قالب قانون بودجه سال 92 و 93 عملیات اجرایی احداث بخش بخار در 9 نیروگاه کشور آغاز شده است.

بر همین اساس در نیروگاه های پرند، کاشان، سبلان، فردوسی، عسلویه، چابهار، ارومیه، رودشور و جهرم تعداد 21 واحد بخار 160 مگاواتی در دست احداث است که از این تعداد 18 واحد در قالب قراردادهای بیع متقابل به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون واحدهای یک نیروگاه کاشان، عسلویه، ارومیه و واحدهای یک تا سه نیروگاه پرند و نیز واحدهای 1 و 2 جهرم به شبکه سنکرون شده اند، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم تا پایان امسال نیز واحدهای اول نیروگاه فردوسی و سبلان و واحد سوم نیروگاه جهرم هر یک به ظرفیت 160 مگاوات وارد مدار شوند.

مجری طرح های نیروگاهی بیع متقابل شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: با افتتاح طرح های یاد شده مجموعاً امسال 960 مگاوات واحد بخار جدید به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 46 واحد بخار در نیروگاه های کشور

احداث 46 واحد بخار در نیروگاه های کشور