مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 05:552020-08-12پزشكي

خلق تنگ در دوران کرونا را با افسردگی اشتباه نگیرید


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه علل افسردگی معمولا ناشناخته است، گفت: افسردگی به عوامل متعدد روانشناختی، زیستی و مغزی وابسته است و بطور کلی افرادی که دچار خلق تنگ شده اند، - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه علل افسردگی معمولا ناشناخته است، گفت: افسردگی به عوامل متعدد روانشناختی، زیستی و مغزی وابسته است و بطور کلی افرادی که دچار خلق تنگ شده اند، اگر سابقه اختلالات روحی و روانی ندارند و صرفا از بحران های پاندمی رنج می برند با تیتر اختلال سازگاری مواجهند که این موارد خیلی به درمان های تخصصی و مداخله ای نیاز ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مریم بختیاری اظهار کرد: ترس از کرونا، ترس درستی است؛ چرا که این مسله یک پاندمی خطرناک بوده و رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه ها، وسواس و یا اختلال روانی محسوب نمی شود؛ چرا که ماهیت کنترل این ویروس احتیاط و رعایت بهداشت است.

وی با بیان این که کرونا درمان و یا واکسن مشخصی ندارد، گفت: این موضوع به میزان قابل توجهی ترس و دلهره در افراد ایجاد کرده است.

بختیاری با اشاره به مستعد بودن روان برخی از افراد نسبت به اختلالاتی نظیر وسواس و یا افسردگی گفت: علائم وسواس در این دسته از افراد زمانی که با بحران کرونا همزمان می شود، بیش از دیگران است؛ به شکلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلق تنگ در دوران کرونا را با افسردگی اشتباه نگیرید

خلق تنگ در دوران کرونا را با افسردگی اشتباه نگیرید