مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 05:352020-08-12اجتماعي

شوخی با حریم نقش جهان


شانزدهم مردادماه، دوستداران میراث فرهنگی اصفهان در معیت دادستان این شهر به محل ساخت مجتمع تجاری ای که با استناد به رأی قضایی حریم نقش جهان را در معرض خطر قرار داده بود رفتند و دادستان، - از مالک خواست تا فعلاً ساخت وساز را متوقف کند؛ اگرچه، تصاویر دریافتی نشان می دهد که کارگران در این مجتمع، همچنان مشغول کارند.

خلاصه ماجرا این است که درحالی که هرگونه ساخت وساز در حریم میدان نقش جهان اصفهان تنها تا ارتفاع پنج و نیم متری مجاز است، مالک یک مجتمع تجاری توانسته حکم ساخت وساز به ارتفاع 9 متر را از دیوان عدالت اداری دریافت کند.

او در حکمی دیگر نیز مجوز احداث سه طبقه پارکینگ در زیرزمین پلاک مورد اشاره را دریافت کرده و این در حالی است که بر اساس قوانین میراث فرهنگی، حفر زمین در حریم دولت خانه صفوی اصفهان شرط و شروطی دارد.

16 مردادماه و هم زمان با انتشار واکنش مهدی حجت، رییس ایکوموس ایران در ایسنا که طی آن نسبت به خروج احتمالی میدان نقش جهان از فهرست یونسکو هشدار داده شده بود، تعدادی از دوستداران میراث فرهنگی اصفهان که از چندین روز پیش پیگیر این ماجرا بودند نیز با عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی دیدار و سپس، به همراه دادستان اصفهان از این مجتمع تجاری بازدید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوخی با حریم نقش جهان

شوخی با حریم نقش جهان