مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 05:052020-08-12اقتصادي

چرا ایفای «مسئولیت اجتماعی» یک ضرورت است؟


یک جامعه شناس با اشاره به ضرورت ایفای مسئولیت اجتماعی توسط بنگاه های اقتصادی گفت: سازمان ها از نظر اخلاقی و برای کسب مشروعیت از جامعه و افزایش توان رقابت در بازارهای مالی، - یک جامعه شناس با اشاره به ضرورت ایفای مسئولیت اجتماعی توسط بنگاه های اقتصادی گفت: سازمان ها از نظر اخلاقی و برای کسب مشروعیت از جامعه و افزایش توان رقابت در بازارهای مالی، در قبال همه ذی نفعان خود از جمله کارکنان، مصرف کنندگان، محیط طبیعی-انسانی پیرامون خود و البته ارباب رجوع مسئول هستند.

عباس فقیه خراسانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه رشد بخش خصوصی و بازار سرمایه در ایران در روند توسعه سال های اخیر سبب شد که مجموعه ای از ضوابط اخلاقی و استانداردهای اجتماعی در درون شرکت ها برای جلب رضایت مخاطبان تدوین شود، گفت: این موضوع شاید سرآغازی برای نهادینه شدن مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت ها بود.

مسئولیت پذیری اجتماعی، دغدغه مندی مسئولانه شرکت ها در قبال وضعیت جامعه و محیط زیست و مشارکت برای حل مشکلات مرتبط با آن هاست.

وی افزود: پیش از این تعریف مدرن، می توان در نظر داشت که ریشه های احساس مسئولیت نسبت به جامعه از فرهنگ نشات بگیرد؛ فرهنگی که امروزه بخش تاثیرگذاری از آن را قواعد ریشه دار در پیشینه ملی و آیینی و به سمت و سویی اخلاقی –بر مبنای تعریفی مشروعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایفای «مسئولیت اجتماعی» یک ضرورت است؟

چرا ایفای «مسئولیت اجتماعی» یک ضرورت است؟