مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 04:452020-08-12پزشكي

تغییرات ژنتیکی ابتلا به سرطان سینه در زنان و مردان مشابه است


سه تغییر ژنتیکی جدید که خطر ابتلا به سرطان سینه در مردان را افزایش می دهد، توسط دانشمندان بریتانیا در بزرگترین مطالعه ژنتیکی سرطان سینه جهان یافت شد.

- ایسنا/خراسان رضوی سه تغییر ژنتیکی جدید که خطر ابتلا به سرطان سینه در مردان را افزایش می دهد، توسط دانشمندان بریتانیا در بزرگترین مطالعه ژنتیکی سرطان سینه جهان یافت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیوز، محققان سه تغییر متداول در دی ان ای (DNA)، معروف به SNP را مشخص کردند که مردان را مستعد ابتلا به سرطان سینه می کند و تعداد کل شناخته شده را به پنج مورد می رساند.

لازم به ذکر است این تغییرات ژنتیکی در سرطان سینه زنان شناخته شده هستند، اما دانشمندان در موسسه تحقیقات سرطان لندن (ICR) و دانشگاه کویین بلفاست دریافتند که این تغییرات تاثیر بیشتری بر خطر سرطان سینه در مردان نسبت به زنان دارد.

در این تحقیق با شرکت 1380 مرد مبتلابه سرطان سینه مشخص شد که سه تغییر ژنتیکی به نام های rs9371545، rs554219 و rs78540526 خطر ابتلا به سرطان سینه در مردان را به ترتیب تقریبا 47 درصد، 45 درصد و 61 درصد افزایش می دهد.

محققان سپس بیش از 170 SNP شناخته شده تاثیرگذار در ابتلا به سرطان سینه در زنان را تجزیه وتحلیل کردند و درهم آمیختگی قابل توجهی در عوامل خطر ژنتیکی این بیماری در مردان نیز مشاهده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات ژنتیکی ابتلا به سرطان سینه در زنان و مردان مشابه است

تغییرات ژنتیکی ابتلا به سرطان سینه در زنان و مردان مشابه است