مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 04:402020-08-12فناوري

شیوع دیسک کمر و گردن در جوانان


یک جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، گفت: تغییر سبک زندگی و رفتارهای هیجانی در بین جوانان باعث شده تا دیسک کمر و گردن در بین افراد 16 تا 22 سال به شدت شیوع پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، علی محمدی مقدم اظهار داشت: استفاده طولانی مدت نوجوانان و جوانان از سیستم‌های الکترونیکی نظیر تلفن همراه، تبلت و رایانه باعث شده تا نوع ایستایی و شکل ستون فقرات در دراز مدت تغییر کرده و مهره‌های کمر و گردن تحت فشار قرار گیرد که البته همین امر سن کمردرد و فتق دیسک را پایین آورده است به طوری که طی چند سال اخیر شاهد شیوع این عارضه در بین افراد زیر 22 سال هستیم.

وی تصریح کرد: رفتارهای هیجانی نظیر انجام حرکات دینامیکی ورزشی بدون آمادگی و یا وزنه زدن‌های سنگین در باشگاه‌ها باعث شده تا این روزها جوانان زودتر از افراد مسن زیر تیغ جراحی روند.

محمدی مقدم با بیان اینکه فشارهای کم دائمی می‌تواند باعث فتق دیسک شود؛ افزود: اعمال فشارهای کم اما مکرر مانند سال‌ها پشت میز نشینی و یا استفاده بیش از اندازه موبایل می‌تواند به تدریج دیسک کمر را تحریک کند به همین دلیل گاهی علت فتق دیسک را باید در سبک زندگی جستجو کرد ممکن است فرد بدون ورزش و تحرک ساعت‌ها نشسته باشد پس نمی‌توان به طور قطعی گفت که علت بیرون زدن دیسک فقط به بلند کردن وسایل سنگین خلاصه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع دیسک کمر و گردن در جوانان

شیوع دیسک کمر و گردن در جوانان