مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 12:202020-08-11سياسي

بناها و محوطه های تاریخی هزار ساله تعیین حریم شدند


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: شش محوطه تاریخی و 562 بنا تدقیق عرصه و تعیین حریم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ابوالفضل مکرمی فر با اشاره به اینکه تاکنون پرونده حریم ارسالی شش بنا و محوطه تاریخی در شورای حرائم تعیین حریم و ابلاغ شده است، بیان کرد: تعداد هفت محوطه نیز در نوبت تعیین شورای حرائم در استان بوده و تعداد هشت مورد در مرحله تهیه و ارائه به شورای ثبت حرائم استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه قدمت این محوطه ها و تپه ها از هزار پنجم قبل از میلاد آغاز و تا دوران اسلامی را در بر می گیرد، اظهار کرد: تعیین حریم علاوه بر اهمیتی که به لحاظ ملزومات قانونی برای بناها و محوطه های تاریخی دارند، برای اطمینان از مدیریت بهتر و صیانت از آن ها نیز مانند ابزاری ضروری هستند.

مکرمی فر با بیان اینکه تعداد 758 بنای تاریخی و 457 محوطه تاریخی استان حریم آن ها تعیین نشده است، افزود: با توجه به ابلاغ ضوابط ارتفاعی حریم بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی در محدوده املاک مجاور عرصه آثار (ضوابط عمومی) تعداد 467 اثر استان دارای حریم ابلاغی شده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: اولین حریم مصوب خراسان رضوی مزار قطب الدین حیدر در چهارم مهر ماه سال 1352


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بناها و محوطه های تاریخی هزار ساله تعیین حریم شدند

بناها و محوطه های تاریخی هزار ساله تعیین حریم شدند