مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 09:252020-08-11فرهنگي

کشمکش بر سر یک ثروت ملی/ سرنوشت «معدن مرمریت» دشتی چه می شود؟+فیلم و عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، عمارت شیرینه یکی از آثار تاریخی و فرهنگی کم نظیر در منطقه ای گردشگری در نزدیکی شهر خورموج واقع است که به دلیل نداشتن راه آسفالت و هموار فقط با خودروهای کمک دار می توان به این مکان دسترسی پیدا کرد.

این عمارت در فاصله پنج کیلومتری شرق شهر خورموج و در دامنه کوه بیرمی توسط محمدخان دشتی حاکم و شاعر و فاضل قرن نوزدهم و بیش از 100 سال پیش بنا شده است.

 تنگه تکو متنوع ترین منطقه حیات وحش منطقه گردشگری شیرینه خورموج به دلیل داشتن چشمه آب شیرین و باغ مرکبات لیمو، خرما، انجیر و بادام زیبا و منحصربه فرد و بکر دارای چشم اندازی خیره کننده برای هر گردشگری است.

البته از حدود 10 سال پیش تا کنون به دلایل مختلف این باغ ها کم فروغ شده اند و منظره اطراف عمارت که پیش تر پر از درخت های گوناگون و پوشش زیبا و منحصر به فرد بود رو به خشکی نهاده است.

تنگه معروف به تنگه تکو که عمارت نیز در آن واقع شده است بزرگترین آبخوان دشتی محسوب می شود و اطراف تنگه که جزو رشته کوه های بیرمی است محل زندگی جانداران مختلف است.

تحقیقات و مطالعاتی که توسط کارشناسان صورت گرفته نشان می دهد این منطقه از نظر تنوع حیات وحش یکی از مناطق غنی استان بوشهر است، به طوری که تاکنون 95 گونه پرنده، 20 گونه پستاندار، 19 گونه خزنده، 4 گونه ماهی و 4 گونه دوزیست در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشمکش بر سر یک ثروت ملی/ سرنوشت «معدن مرمریت» دشتی چه می شود؟+فیلم و عکس

کشمکش بر سر یک ثروت ملی/ سرنوشت «معدن مرمریت» دشتی چه می شود؟+فیلم و عکس