مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 09:252020-08-11اقتصادي

تب سه روزه در کمین بارانداز دام صومعه سرا/دامپزشکی: آمادگی کامل داریم


شیوع تب سه روزه باعث نگرانی دامداران شهرستان صومعه سرا شده که مدیریت دامپزشکی برای کنترل و مهار آن اقدامات عملیاتی را در دستور کار قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از صومعه سرا، چشم دامداران شهرستان ترسیده، از بلایایی که در سال های اخیر به جان سرمایه هایشان افتاده است از نوسانات شدید قیمت ها گرفته تا بالا رفتن قیمت علوفه و نهاده های دامی و تعطیل شدن واحدهای تولیدی شان.

  وجود 20 هزار دام سبک و سنگین در صومعه سرا صومعه سرا با داشتن مناطق مستعد بسیار زیاد در زمینه پرورش و تولید دام سبک و سنگین جایگاه قابل توجهی را در استان گیلان دار است، ازاین رو هرگونه اخلال، اشکال و بحرانی که برای دامدار به طرق مختلف گاهی برخی با تسهیلات بانکی صورت گرفته ممکن است کاهش بازار خریدوفروش دام، بازار گوشت قرمز، شیر و کل بافت اقتصادی شغل را درگیری های جدیدی مواجه کند؛ که این موضوع با همه مشکلات و چالش های دامداری منجر به نگرانی دامداران در خصوص آینده شغلی شان شده است.

شهرستان صومعه سرا بالغ بر 14 هزار و 500 رأس دام سنگین و چهار هزار رأس دام سبک دارد که این روزها درگیر شیوع تب سه روزه دامی است.

یکی از بیماری هایی که ترس به جان دامداران انداخته تب سه روزه (BEF) است، تب سه روزه یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است، ولی گسترش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تب سه روزه در کمین بارانداز دام صومعه سرا/دامپزشکی: آمادگی کامل داریم

تب سه روزه در کمین بارانداز دام صومعه سرا/دامپزشکی: آمادگی کامل داریم