مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 06:452020-08-11سياسي

زیلوهای «بیت رهبری» را چه کسانی بافتند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آنها اعضای یک تعاونی هستند، دوست، رفیق و همکار چندین و چندساله؛ 20 نفر، 20 استاد قدیمی زیلوباف در شهر میبد یزد که عمرشان پای دار زیلو، - زیلوهای ساده را می توان در تصاویری که از سخنرانی های رهبر انقلاب در حسینیه بیت رهبری منتشر می شوند دید، آن هم درحالی که شاید کمتر کسی بداند این بافته های آبی رنگی که حسینیه را فرش کرده اند، همان زیلوی معروف میبد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، آنها اعضای یک تعاونی هستند، دوست، رفیق و همکار چندین و چندساله؛ 20 نفر، 20 استاد قدیمی زیلوباف در شهر میبد یزد که عمرشان پای دار زیلو، کمونه، پنجه و نخ های رنگی گذشته؛ آنها اما یک افتخار بزرگ مشترک دارند.

افتخارشان این است که دست بافته هایشان، 574 کیلومتر دورتر از شهر میبد، سال هاست که زینت بخش حسینیه امام خمینی(ره) و بیت رهبر معظم انقلاب شده است.

پای صحبت هرکدام شان که بنشینید از سلامت بودن این زیرانداز قدیمی می گویند، از قدمت و ارزش این دست بافته که مورد توجه ویژه مقام رهبری قرار گرفته و دل شان به این خوش است که صنعت زیلو عمر دوباره اش را مدیون حرکتی است که بیشتر از 20 سال پیش رهبر معظم انقلاب انجام دادند؛ وقتی که تمام موکت های حسینیه امام خمینی(ره) و بیت رهبری با زیلوی میبد جایگزین شد؛ حرکتی ساده با پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیلوهای «بیت رهبری» را چه کسانی بافتند؟

زیلوهای «بیت رهبری» را چه کسانی بافتند؟