مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 06:352020-08-11فناوري

اتصال 97 درصد مدارس شهری آذربایجان غربی به «شبکه ملی اطلاعات»


قاسم جلیلی نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 97 درصد از مدارس شهری آذربایجان غربی در طرح هوشمندسازی مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی تصریح کرد: تامین شبکه پهن باند مدارس استان برای هوشمندسازی در دو فاز در حال اجرا است  که در بخش شهری از یک هزار و 331 مدرسه یک هزار و 290 مدرسه با تکنولوژی ADSLبه شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود:در بخش روستایی از 2 هزار و 228 مدرسه روستایی 908 مدرسه در بستر ADSL به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است و مابقی مدارس طبق برنامه تا هفته اول شهریور ماه از طریق اپراتورهای ارتباطی در بستر اینترنت سیار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

جلیلی نژاد افزود: این طرح که در قالب تفاهمنامه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش به امضاء رسیده با پیمانکاری مخابرات منطقه استان و با هزینه وزارت ارتباطات درحال اجراست که تا هفته اول شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

جلیلی نژاد از اجرای بیش از 90 درصد فاز اول پروژه توسعه ارتباطات روستایی(تار) خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اجرای این پروژه در شهرستان های مختلف استان در حال برنامه ریزی برای آزمایش و تحویل این پروژه هستم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال 97 درصد مدارس شهری آذربایجان غربی به «شبکه ملی اطلاعات»

اتصال 97 درصد مدارس شهری آذربایجان غربی به «شبکه ملی اطلاعات»