مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 05:552020-08-11فرهنگي

مدرسه شیخ علیخان تویسرکان مرمت می شود


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از آغاز مرمت مدرسه شبخ علیخان تویسرکان خبر داد.

- اسحاق ترکاشوند در گفت وگو با فارس اظهار کرد: مرمت مدرسه شیخ علیخان که به دستور شاه سلیمان صفوی در سال 1090 هجری در تویسرکان ساخته شده 16 مرداد با اعتبار 800 میلیون ریال آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه تا پایان شهریور پایان می یابد افزود: این مدرسه دارای حیاطی مستطیل شکل و پلانی 4 ایوانی و یک طبقه است که گرداگرد آن 36 باب حجره متصل به هم ساخته شده و در گذشته و حال محل تحصیل طلاب علوم دینی بوده است.

رییس میراث فرهنگی تویسرکان با بیان اینکه این بنای ارزشمند در فهرست آثار ملی ثبت رسیده است افزود: این بنای تاریخی در کنار بازار تویسرکان قرار دارد.

اهدا 5 اثر فرهنگی به موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان تویسرکان وی در ادامه بیان کرد: در پی فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه از اموال تاریخی فرهنگی و جلب مشارکت های اجتماعی پنج قلم اثر فرهنگی، توسط دو خانواده فرهنگ دوست تویسرکانی به موزه این شهرستان اهداء شد.

 ترکاشوند با بیان این نکته که موزه ها را مردم می سازند و آنها نقش کلیدی در پویایی موزه ها دارند گفت: این آثار فرهنگی شامل یک عدد آینه و قاب آینه سنگی، یک عدد یخدان با رویه مخمل قرمز، یک عدد قاب آینه چوبی و زین چرمی اسب و کیف چرمی زنانه است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرسه شیخ علیخان تویسرکان مرمت می شود

مدرسه شیخ علیخان تویسرکان مرمت می شود