مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 05:252020-08-11دانش

اختراع کفش ورزشی با مکانیزم هیدرولیکی در بیرجند


محقق بیرجندی توانست با اختراع کفش بیومکانیک هیدرولیکی علاوه بر افزایش ایمنی به عملکرد ورزشی بهتر افرادی که علاقه مند به پیاده روی هستند، کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، کفش ورزشی با مکانیزم هیدرولیکی توسط محققان ‏دانشگاه بیرجند ساخته و پس از انجام تست های آزمایشگاهی موفق به کسب ثبت اختراع از پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی شد.

‏ سیدعباس فرجاد با اشاره به نداشتن نمونه جهانی این اختراع، اظهار داشت: یکی از مهم ترین موانع در خصوص هدایت افراد جامعه به سمت ‏ورزش و متعاقباً هدایت جامعه به سمت سلامتی، پویایی و نشاط نبود امکانات در دسترس و ‏مقرون به صرفه ورزشی برای همه افراد جامعه است.

وی افزود: از اصلی ترین و ضروری ترین ‏تجهیزات ورزشی که هر فردی در هنگام ورزش باید تأکید ویژه ای روی انتخاب آن داشته ‏باشد، کفش ورزشی است چون کفش ورزشی به طور مستقیم رابط پا و زمین بوده و ‏می تواند نقش مهمی در بارهای رد و بدل شده بین پا و زمین داشته باشد.

‏ عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در ارتباط با اهمیت نوع کفش ورزشی، عنوان کرد: اهمیت کفش هنگامی بیشتر می شود که افراد ‏بخواهند از آن به عنوان ابزاری برای پیاده روی های طولانی مدت با هدف افزایش سلامت ‏قلبی عروقی، مفصلی و تناسب اندام استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع کفش ورزشی با مکانیزم هیدرولیکی در بیرجند

اختراع کفش ورزشی با مکانیزم هیدرولیکی در بیرجند