مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 04:552020-08-11اقتصادي

رییس سازمان حمایت: باید گرانی را بپذیریم و با گرانفروشی مقابله کنیم


رییس سازمان حمایت با تشریح تفاوت گرانی و گرانفروشی گفت: باید گرانی را بپذیریم ولی با گرانفروشی مبارزه کنیم زیرا در این شرایط حق مصرف‌کننده و تولیدکننده رعایت می‌شود.

عباس تابش در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص تفاوت گرانی و گران‌فروشی در بازار اظهار داشت: گرانی پدیده‌ای است که از تغییر منطقی متغیرهای تشکیل‌دهنده بهای تمام‌شده یک کالا، ایجاد می‌شود، بنابراین وقتی کالایی متغیرهای تشکیل‌دهنده آن با تغییر روبه‌رو می‌شود، بهای تمام‌شده به‌صورت منطقی تغییر می‌کند.

*گرانی امری طبیعی است که باید بپذیریم وی با بیان اینکه باید گرانی را بپذیریم ، ادامه داد: کالایی که تا مدتی پیش برای وارداتش ارز 4200تومانی دریافت می‌کرد و حالا بنابر تصمیمات کلان کشور ارز آن به نیمایی تغییر کرده، بنابراین طبیعی است که قیمت آن کالا با افزایش روبه‌رو شود، مثلاً برنج هندی که تا پارسال به‌ازای هرکیلوی آن یک دلار پرداخت می‌کردیم با ارز 4200تومانی، قیمت تمام‌شده آن در کف بازار هر کیلو 7هزار تومان با در نظر گرفتن همه هزینه‌ها (حمل‌ونقل، بیمه، دستمزد، سود و.

) به فروش می‌رسید.

رییس سازمان حمایت افزود: حال که ارز 4200تومانی برای برنج به ارز نیمایی تغییر کرده، به‌نوعی ارز دریافتی آن حدود 4 الی 5 برابر شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان حمایت: باید گرانی را بپذیریم و با گرانفروشی مقابله کنیم

رییس سازمان حمایت: باید گرانی را بپذیریم و با گرانفروشی مقابله کنیم