مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 04:102020-08-11حوادث

کشف دومین اسکلت بانوی اشکانی در تپه اشرف اصفهان


سرپرست هیات کاوش تپه اشرف اصفهان از کشف اسکلت دختر نوجوان اشکانی در این تپه تاریخی خبر داد و گفت: شواهدی از یک سکو، بقایای یک کوزه و ستون فقرات یک اسب نشان از معماری قبری دارد که پیرو آیین مهر در این گورستان طراحی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا، باستان شناسان در 2 ماه اخیر طی عملیات نجات‌بخشی آثار تپه اشرف در مسیر لوله‌گذاری آب به سمت شرق این تپه به کشفیات قابل توجهی رسیدند که پیشتر در فلات مرکزی ایران سابقه نداشته است.

یافته‌ها از جمله چندین گورخمره، قربانی و تدفین آیینی اسب چهارساله، تدفین مهری بانوی اشکانی و حالا شواهد معماری قبر یک دختر نوجوان 13 ساله نشان داده است در شمال تپه اشرف اصفهان، جایی که اکنون خیابان مشتاق دوم قرار دارد، به احتمال یک گورستان اشکانی قرار دارد که در واقع از دوره ناشناخته تاریخ کهن اصفهان پرده برداشته است.

نکته مهم این که هیات باستان‌شناسی به دلیل کمبود بودجه و جایی که خیابان مشتاق واقع شده برای نجات بخشی این آثار با مشکل مواجه‌اند.

علیرضا جعفری زند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در فاصله 10 متری از جسد بانوی اشکانی به تدفین یک دختر نوجوان دست یافتیم.

این تدفین به صورت طاق باز و بر روی خاک است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف دومین اسکلت بانوی اشکانی در تپه اشرف اصفهان

کشف دومین اسکلت بانوی اشکانی در تپه اشرف اصفهان