مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 04:052020-08-11اجتماعي

887 هزار معلول در ایران بیکار هستند


مدیرعامل کانون توانا مهم ترین مشکل افراد دارای معلولیت را بیکاری دانست وگفت: 887 هزار معلول در ایران بیکار هستند که این آمار در مقایسه با جمعیت تحت پوشش بهزیستی رقم بالایی است.

- محمدرضا هادی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته توسط مجموعه کانون توانا بیکاری و عدم دستیابی به جایگاه های شغلی، و نبود بسترهای منجر به اشتغال و به موازات آن عدم احساس مفید بودن، مهم ترین مشکل است که معلولان با آن مواجه اند.

وی بیان کرد: در سال های اخیر افراد دارای معلولیت حضور اجتماعی خوبی در جامعه داشته و مدارج تحصیلی بالایی کسب کرده اند با این حال جامعه همچنان به توانمندی این گروه به دیده تردید نگاه می کند و هنوز حتی در صورت برابر بودن توانایی هم نگاه جامعه فرد تندرست را انتخاب می کند.

هادی پور تأکید کرد: نرخ بیکاری افراد تندرست 25 درصد است اما نرخ بیکاری معلولان بالاتر از این است، طبق آمار 93 درصد نابینایان، 60 درصد ناشنوایان و 54 درصد معلولان جسمی و حرکتی در کشور ما بیکار هستند.

مدیرعامل کانون معلولین توانا با بیان این نکته که طبق تعریف سازمان بین المللی کار، اگر یک فرد دارای معلولیت شاغل شود دیگر معلول نیست، مطرح کرد: کانون توانا به منظور فراهم کردن بستر اشتغال برای افراد دارای معلولیت و همچنین تأمین بخشی از نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

887 هزار معلول در ایران بیکار هستند

887 هزار معلول در ایران بیکار هستند