مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 02:552020-08-10پزشكي

تاثیر منفی آسپرین بر بیماران مبتلا به سرطان های پیشرفته


نتایج یک کارآزمایی بالینی اخیر نشان می دهد که مصرف آسپرین در افراد مسن مبتلا به سرطان پیشرفته ممکن است خطر پیشرفت بیماری و مرگ زودرس را افزایش دهد.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج یک کارآزمایی بالینی اخیر نشان می دهد که مصرف آسپرین در افراد مسن مبتلا به سرطان پیشرفته ممکن است خطر پیشرفت بیماری و مرگ زودرس را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیوز، این تحقیق توسط دو گروه بین المللی به سرپرستی محققان بیمارستان عمومی ماساچوست ایالات متحده (MGH)، مرکز برمن در مینه سوتا ایالات متحده و دانشگاه موناش در استرالیا انجام شده است.

شواهد قانع کننده نتایج آزمایش های بالینی در شرکت کنندگانی که بیشتر آنان را بزرگسالان میانسال تشکیل می دادند، نشان داد که آسپیرین ممکن است خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ را کاهش دهد اما این نتایج برای افراد مسن صادق نیست.

محققان برای درک بهتر این موضوع ASPirin را در طرحی بانام کاهش وقایع در سالمندان (ASPREE) آغاز کردند، اولین آزمایش، آزمایشی کنترل شده با دوز کم دارونما (100 میلی گرم) روزانه در افراد مسن سالم بود.

این مطالعه شامل 19114 شرکت کننده در استرالیا و ایالات متحده در سنین بالای 70 سال (ایالات متحده بالای 65 سال) بدون ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، زوال عقل یا ناتوانی جسمی در ابتدای مطالعه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر منفی آسپرین بر بیماران مبتلا به سرطان های پیشرفته

تاثیر منفی آسپرین بر بیماران مبتلا به سرطان های پیشرفته