مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 20:152020-08-10اقتصادي

واردات برنج با ارز نیمایی صورت گیرد/ نیازی به واردات برنج نداریم


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه نگران واردات برنج نیستیم بلکه نگران حیف و میل شدن ارز دولتی هستیم و اگر این موضوع حل شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس ـ سرویس اقتصادی جهش تولید بود.

    توسعه کشت و برداشت مکانیزه در راستای کاهش ضایعات یکی از مهم ترین اقدامات برای رسیدن به جهش تولید است که کشاورزان این مرز و بوم به خوبی آن را انجام دادند اما بخشی از کار بر عهده مسؤولان است که مهم ترین آن جلوگیری از واردات برنج به خصوص در زمان برداشت این محصول است.

هر ساله کشاورزان در زمان برداشت برنج نگرانی زیادی از واردات برنج دارد و همین امر سبب می شود خستگی چندین ماهه آنان که شبانه روز در شالیزارها تلاش کردند بر تن آنان بماند و محصول خود را به کمترین قیمت به فروش برسانند.

هر ساله مسؤولان قول هایی مبنی بر اینکه واردات برنج چندین ماه پس از برداشت انجام می شود به کشاورزان می دهند اما به محض برداشت محصول آنان شاهد واردات هستند که این امر ضربه سنگینی به کشاورزان وارد می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این رابطه گفت: امسال حدود 100 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به صورت مکانیزه کشت شد و در یک برنامه سه ساله به 90 درصد خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات برنج با ارز نیمایی صورت گیرد/ نیازی به واردات برنج نداریم

واردات برنج با ارز نیمایی صورت گیرد/ نیازی به واردات برنج نداریم