مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 09:052020-08-10سياسي

یگانه مرجعی که شاه را تکفیر کرد/ «آیت الله» فتح بابی برای رفع مهجوریت مراجع است


پژوهشگر تاریخ در میزگرد رونمایی مستند «آیت الله» پیرامون شخصیت آیت الله خویی گفت: ایشان عمر پربرکتی داشت و بیش از 70 سال تدریس کرد؛ خیلی ها او را آخرین مرجع پیش از ظهور می دانند و یگانه مرجعی است که محمدرضا پهلوی را تکفیر کرد.

- خبرگزاری فارس؛ گروه سینما ـ محمد کلهر: آیت الله العظمی سیدابوالقاسم خویی استاد اکثر مراجع تقلید امروز جهان تشیع به شمار می رود، به گونه ای که بین فقها و مراجع تقلید شیعه از او با عنوان استادُ الفقها والمجتهدین یاد می شود.

این مرجع بزرگ جهان تشیع که همزمان زعامت حوزه علمیه نجف را هم بر عهده داشت، میان برخی متشرعان و حوزویان مهجور بود، چرا که گمان می کردند مخالف انقلاب اسلامی ایران است و به رابطه ایشان با حضرت امام، ملاقاتش با فرح پهلوی، دیدار با صدام در کاخ او و .

نقد داشتند.

برای اصلاح این تصورات اشتباه، مستند  آیت الله برای اولین بار وجوه دیده نشده از زندگی و زمانه آیت الله خویی را به تصویر کشید و از هفته گذشته در سامانه های اینترنتی منتشر شد.

این مستند جنبه های گوناگونی از شخصیت این عالم بزرگ شیعی را از دوران کودکی و مشقِ دروس حوزه تا ایام جوانی و تربیت شاگردان به تصویر می کشد و برخی اسناد تصویری از جمله نقش آیت الله خویی در انتفاضه شعبانیه عراق (قیام مردم عراق علیه رژیم بعث در شعبان سال 1411قمر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یگانه مرجعی که شاه را تکفیر کرد/ «آیت الله» فتح بابی برای رفع مهجوریت مراجع است

یگانه مرجعی که شاه را تکفیر کرد/ «آیت الله» فتح بابی برای رفع مهجوریت مراجع است