مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 07:152020-08-10اجتماعي

کاهش 130 سانتیمتری تراز آب دریای خزر/ مدیریت پسماندهای شمال کشور در مرز بحران است


معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست می گوید که تراز آبی دریای خزر 130 سانتیمتر طی 25 سال گذشته کاهش پیدا کرده است علاوه بر این مدیریت پسماندها در شمال کشور در مرز بحران است و این معضل جدی محیط زیست دریای خزر است.

- معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست می گوید که تراز آبی دریای خزر 130 سانتیمتر طی 25 سال گذشته کاهش پیدا کرده است علاوه بر این مدیریت پسماندها در شمال کشور در مرز بحران است و این معضل جدی محیط زیست دریای خزر است.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طی اوایل دهه 80 شمسی پنج کشور حاشیه دریای خزر تصمیم گرفتند که برای حفظ محیط زیست دریا به توافق برسند، اظهار کرد: در نهایت پنج کشور حاشیه دریای خزر به توافقی رسیدند که به کنوانسیون تهران معروف و هدف اصلی آن حفظ محیط زیست دریا اعلام شد.

این توافق نامه 21 مرداد سال 1382 لازم الاجرا و پس از آن این روز به نام روز دریای خزر نامگذار شد.

وی با بیان اینکه موضوع مدیریت پسماند در استان های شمالی کشور از جمله موضوعاتی است که محیط زیست ما را رنج می دهد و بر دریای خزر نیز بسیار تاثیرگذار است، گفت: بخشی از زباله ها به صورت مستقیم وارد دریا می شود و برخی دیگر از آن ها از طریق رودخانه ها یا حاشیه سواحل به دریا راه می یابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 130 سانتیمتری تراز آب دریای خزر/ مدیریت پسماندهای شمال کشور در مرز بحران است

کاهش 130 سانتیمتری تراز آب دریای خزر/ مدیریت پسماندهای شمال کشور در مرز بحران است