مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 05:352020-08-10پزشكي

ترسِ جهان گیر بیماری های پاندمیک


ترس و اضطراب ناشی از ابتلای احتمالی به بیماری های پاندمیک، مخرب بوده و می تواند منجر به ناهنجاری های روحی روانی و استرس در افراد شود.

- اگر این ترس و استرس و پاسخ بدن به آن یعنی افزایش سطح کورتیزول و تحریک سمپاتیک در درازمدت باقی بماند، مخرب بوده و منجر به تضعیف سیستم ایمنی و کاهش توان بدن در مبارزه با بیماری ها می شود .

اضطراب از شایع ترین اختلالات روانپزشکی است و در بر گیرنده تغییرات جسمی، روانی و رفتاری است و در رویارویی با تهدید و خطر به طور خودکار رخ می دهد.

اضطراب منجر به مرگ و میر بیش از حد، استفاده مفرط از خدمات مراقبت سلامت و اختلال عملکرد می شوند و با سایر اختلالات روان مانند اسکیزوفرنی، افسردگی، سوء مصرف مواد و بیماری های جسمی همراه است و نیز خطر خودکشی را افزایش می دهند.

همچنین اضطراب مزمن می تواند احتمال ابتلا به پارکینگسون، آلزایمر و میزان مرگ و میر به علل قلبی- عروقی و پرفشاری خون را افزایش دهد.

با توجه به خصوصیت بیماری های پاندمیک یا جهانگیر، سرعت انتشار و همچنین درصد مرگ و میر ناشی از آن ها ممکن است این بیماری ها وضیعت بهداشت سلامت روان افراد در سطوح مختلف جامعه از بیماران مبتلا، کارکنان مراقبت های بهداشتی و درمانی، خانواده ها، کودکان، دانشجویان، بیماران روانشناختی و حتی پرسنل مشاغل مختلف را به نوعی متف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترسِ جهان گیر بیماری های پاندمیک

ترسِ جهان گیر بیماری های پاندمیک