مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 04:352020-08-10بين الملل

تدابیر پیشگیرانه عراق و مصر برای جلوگیری از انفجارهای مشابه بندر بیروت


دولت های عراق و مصر در پی وقوع انفجار مرگ بار اخیر در بیروت، تدابیری پیشگیرانه در قبال مواد خطرناک انبار شده در بنادر و گذرگاه ها و فرودگاه ها اتخاذ کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تنها چند روز پس از انفجار مرگ بار سه شنبه پیش (4 آگوست) در بندر بیروت که تاکنون 158 کشته و بیش از شش هزار زخمی و صدها مفقود برجای گذاشته، دولت های عراق و مصر تدابیری پیشگیرانه برای جلوگیری از هرگونه اتفاق مشابه بیروت در بنادر و گذرگاه ها و فرودگاه ها اتخاذ کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، هیأت گذرگاه های مرزی در عراق، دیروز (یک شنبه - نُهم آگوست) از انتقال امن مواد خطرناک از فرودگاه بین المللی بغداد و به طور مشخص از بخش باربری هوایی در این فرودگاه به انبارهای اداره مهندسی نظامی کشور خبر داد.

در بیانیه این هیأت بدون اشاره به جزییات بیشتر آمده است که به دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر، اداره مهندسی نظامی عراق وابسته به وزارت دفاع این مواد خطرناک را انتقال داده اند.

بنا بر این گزارش، الکاظمی دستور تشکیل یک کمیته فوری برای شناسایی مواد بسیار خطرناک در کلیه گذرگاه های مرزی و اتخاذ تصمیمات و تدابیر لازم برای دور کردن این مواد از کلیه مناطق مسکونی را صادر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدابیر پیشگیرانه عراق و مصر برای جلوگیری از انفجارهای مشابه بندر بیروت

تدابیر پیشگیرانه عراق و مصر برای جلوگیری از انفجارهای مشابه بندر بیروت