مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 03:502020-08-10اجتماعي

بارش شهابی مردادماه را از دست ندهید


یک مدرس و پژوهشگر نجوم از بارش شهابی «بَرساوشی» در 21 و 22 مردادماه خبر داد و گفت: 23 مرداد نیز سیاره زهره در بیشترین کشیدگی غربی خود قرار خواهد گرفت و نورانی تر از هر زمان دیگری در آسمان خودنمایی می کند.

- ایسنا/اصفهان یک مدرس و پژوهشگر نجوم از بارش شهابی بَرساوشی در 21 و 22 مردادماه خبر داد و گفت: 23 مرداد نیز سیاره زهره در بیشترین کشیدگی غربی خود قرار خواهد گرفت و نورانی تر از هر زمان دیگری در آسمان خودنمایی می کند.

عمران مرادی در گفت وگو با ایسنا در خصوص مهمترین رویدادهای نجومی هفته سوم مردادماه، اظهار کرد: 21 و 22 مرداد، شاهد پدیده زیبا و معروف بارش شهابی برساوشی هستیم که در شب بیست و دوم به اوج خود می رسد.

وی افزود: بارش شهابی برساوشی فرصت خوبی برای علاقه مندان نجوم و عکاسی از این پدیده است.

این مدرس و پژوهشگر نجوم با بیان اینکه بارش شهابی بَرساوشی یکی از مهمترین بارش های سالیانه است که معمولا بامداد 22 مرداد رخ می دهد، تصریح کرد: بیشینه نرخ ساعتی سرسویی این بارش حدود 60 شهاب در ساعت است.

مرادی در توضیح این پدیده، گفت: بارش شهابی یک پدیده آسمانی در آسمان شب است که در هنگام عبور سیاره زمین در پیمودن مسیر مدار خود از میان توده ای از سنگ های به جا مانده از دنباله دارها، رخ می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش شهابی مردادماه را از دست ندهید

بارش شهابی مردادماه را از دست ندهید