مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 15:002020-08-09بين الملل

آمریکا از جنگ های نیابتی در خاورمیانه دست بکشد


ایالات متحده فرصت تغییر شکل اتحادهایش و تقویت ثبات پایدار در منطقه خاورمیانه را دارد اما تنها از طریق پایان دادن به یک رویکرد شکست خورده.

- "ایالات متحده فرصت تغییر شکل اتحادهایش و تقویت ثبات پایدار در منطقه خاورمیانه را دارد اما تنها از طریق پایان دادن به یک رویکرد شکست خورده.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الکساندرا استارک در مطلبی برای مجله فارن پالسی در رابطه با سیاست های ناکام آمریکا در منطقه خاورمیانه نوشت: علی رغم اختلافات در سیاست ها، دولت های متوالی روسای جمهوری جورج دبلیو بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ همه تلاش کرده اند تا میان اهداف امنیتی گسترده ایالات متحده در خاورمیانه با منابع محدود موجود برای پیگیری آنها تعادل برقرار کنند.

اهداف سیاست حداکثرگرایی آنها نه تنها برای کاهش خطر حمله تروریستی به خاک ایالات متحده، بلکه برای ریشه کن کردن القاعده و داعش در هر کجا که شعبه های محلی ریشه گرفته اند، بود؛ نه فقط برای مقابله با نفوذ ایران در حوزه های کلیدی استراتژیک، بلکه برای فشار آوردن و فروپاشی آن، یا حداقل تغییر چشمگیر سیاست خارجی منطقه ای آن.

اما در عین حال، دولت های آمریکایی پیاپی می دانستند که استفاده از منابع حداکثری برای دستیابی به این اهداف از نظر سیاسی غیرممکن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از جنگ های نیابتی در خاورمیانه دست بکشد

آمریکا از جنگ های نیابتی در خاورمیانه دست بکشد