مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 13:452020-08-09سياسي

مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری های کوانتومی دانشگاه تهران راه اندازی شد


با پشتیبانی علمی و معنوی دانشگاه تهران و حمایت های مادی و فناورانه مرکز فناوری های کوانتومی ایران، مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری های کوانتومی وابسته به دانشگاه تهران راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری های کوانتومی که از مؤسسات نوع سوم و تقاضا محور محسوب می شود با هدف توسعه علوم و فنون جدید در حوزه کوانتومی و با بهره گیری از توانایی و امکانات دانشگاه تهران تأسیس شده است تا ضمن همکاری با دانشگاه ها و استفاده از تجارب و پشتیبانی های علمی و فناورانه پژوهشگران عرصه داخلی و بین المللی به ویژه مرکز فناوری های کوانتومی ایران در توسعه و ارتقای علوم و فناوری های کوانتومی کشور گام برداشته و نقش خود را به عنوان مرجعیت علمی حوزه مذکور به خوبی ایفا کند.

ایجاد و شبکه سازی آزمایشگاه های تخصصی حوزه فناوری کوانتومی و مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه های یاد شده از دیگر اهداف و مأموریت های این مؤسسه پژوهشی است.

مرکز فناوری های کوانتومی ایران ( ICQTs ) با هدف ترویج و توسعه علوم و فناوری های کوانتومی از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است و توانسته با دارا بودن سرمایه های انسانی متخصص و با ایجاد زیرساخت های لازم آزمایشگاهی بسترهای تحقیقاتی مناسبی را برای پژوهشگران کشور فراهم آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری های کوانتومی دانشگاه تهران راه اندازی شد

مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری های کوانتومی دانشگاه تهران راه اندازی شد