مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 10:452020-08-09سياسي

ساختارهای متمرکز مدیریت منابع آب دیگر پاسخگو نیست


وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت دوری از تمرکزگرایی در مدیریت منابع آب گفت: ساختارهای شدیدا متمرکز دیگر پاسخگوی نیازهای کشور در بخش آب نیست و این ساختار باید بازطراحی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان، در نشست هم اندیشی بازطراحی ساختار کلان بخش آب کشور که با حضور نمایندگان دستگاه های ستادی و اجرایی مرتبط با موضوع آب برگزار شد، گفت: نادیده نگیریم که ما در یک ساختار کاملاً معیوب و غیر همراه با عرصه مدیریت منابع آب فعالیت می کنیم؛ ساختاری که از بدو تأسیس شدیداً متمرکز است.

وی افزود: این تمرکزگرایی در دهه های نخست عمر خود به دلیل وجود جمعیت کم در کشور، گره گشا بوده است تا مشکل ساز، اما چنین ساختاری هم اینک با 31 استان با گستردگی و جمعیت 83 میلیونی قطعاً دیگر جوابگو نیست و کشور در عین تمرکز گرفتار بلای بخشی نگری است.

اردکانیان گفت: ساختارهای ما قبل از خود ما ساختارهای شدیداً بخشی است و ما در این ساختار، مظروفی هستیم که به شکل ظرف درآمده ایم؛ خارج از این ظروف، همه باور داریم که عرصه مدیریت منابع آب عرصه ای بین بخشی است و بدون کار کردن با هم به جایی نخواهیم رسید، اما به محضی که داخل ظروف می شویم ظاهر آن ها را به خود می گیریم و از قبل تا به امروز این گونه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختارهای متمرکز مدیریت منابع آب دیگر پاسخگو نیست

ساختارهای متمرکز مدیریت منابع آب دیگر پاسخگو نیست