مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 09:152020-08-09اجتماعي

2360 هکتار کپه کاری و بذرپاشی در استان سمنان انجام شد


رییس اداره مرتع منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه یکی از اقدامات مؤثر در تقویت پوشش گیاهی و مدیریت مراتع بذرپاشی است، گفت: دو هزار و 357 هکتار کپه کاری و بذرپاشی در استان انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید ابوالفضل ولییی ظهر یک شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته دو هزار و 357 هکتار کپه کاری و بذرپاشی در استان انجام شده است، ابراز داشت: این اقدام در راستای تقویت پوشش گیاهی و مدیریت مراتع صورت گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه تلاش شد تا در بذرپاشی و کپه کاری از گونه های سازگار با اقلیم استان سمنان استفاده شود، افزود: کشت گونه های بومی حفاظت خاک در مقابل فرسایش را به دنبال دارد و ضمن آن منجر به احیای منابع طبیعی مناطق حساس استان سمنان می شود.

رییس اداره مرتع منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه تقویت ظرفیت مراتع و افزایش تولید علوفه از دیگر مزایای کپه کاری و بذرپاشی به شمار می رود، ابراز داشت: با توجه به اینکه عرصه مراتع به عنوان یکی از مهم ترین منابع اقتصادی برای تأمین معیشت جمعیت قابل توجهی از کشاورزان و دامداران به شمار می رود لذا این اقدام بسیار حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2360 هکتار کپه کاری و بذرپاشی در استان سمنان انجام شد

2360 هکتار کپه کاری و بذرپاشی در استان سمنان انجام شد