مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 08:152020-08-09فرهنگي

تاریخچه ضبط موسیقی از قاجاریه تا پهلوی در ایران مستند شد


مستند «دیافراگم» به کارگردانی جواد وطنی که فیلمبرداری آن به تازگی پایان یافته است به تاریخچه ضبط موسیقی در ایران از دوره قاجاریه تا پهلوی می پردازد.

- مستند دیافراگم به کارگردانی جواد وطنی که فیلمبرداری آن به تازگی پایان یافته است به تاریخچه ضبط موسیقی در ایران از دوره قاجاریه تا پهلوی می پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلمبرداری مستند دیافراگم با موضوع موسیقی ایران در دوره قاجاریه تا پهلوی پس از 2 سال به تازگی پایان یافته است، این فیلم که به مستندنگاری ورود و تحول صنعت ضبط موسیقی روی صفحه گرامافون و تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن در ایران می پردازد، وارد مرحله تدوین و صداگذاری شده است.

جواد وطنی درباره شکل گیری این مستند توضیح داد: در ابتدا قرار بود مستند - پرتره ای با حضور یکی از دوستانم بنام علی ابوالخیریان که مجموعه دار گرامافون و صفحه های ایرانی است، تولید کنم اما به دلیل گستردگی و اهمیت ضبط موسیقی و صفحه با حضور چند کاراکتر اصلی مانند علیرضا میرعلی نقی، علی ابوالخیریان، محمدرضا شرایلی تاریخچه ضبط موسیقی در ایران را بررسی و ثبت کردم.

وی افزود: ورود دستگاه های فنوگراف و گرامافون، سرآغاز ضبط صدا، موسیقی اصیل ایرانی و اجرای بسیاری از هنرمندان بر روی صف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخچه ضبط موسیقی از قاجاریه تا پهلوی در ایران مستند شد

تاریخچه ضبط موسیقی از قاجاریه تا پهلوی در ایران مستند شد