مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 06:152020-08-09پزشكي

بانک اهداء شیر؛ گامی مؤثر در کاهش مرگ و میر نوزادان


 سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز: تغذیه با شیر مادر که یکی از آموزه های معنوی دین مبین اسلام نیز است کلید دست یابی به سلامت پایدار نوزادان قلمداد می شود.

بررسی انجام شده توسط سازمان جهانی بهداشت حاکی از این است که شیر مادر، کامل ترین غذای ممکن برای کودک در آغاز حیات است از این رو یکی از اهداف این سازمان ترویج شیردهی مادران برای ارتقای سلامت کودکان در تمام کشورهای دنیا است.

تلاش بسیاری صورت گرفته تا اصول صحیح شیردهی درست به مادران آموزش داده شود به طوری که امروزه تبلیغ شیر خشک و شیشه شیر در جهان ممنوع شده است.

کارشناسان معتقدند، کودکانی که به مدت طولانی شیر مادر را خورده اند نسبت به کودکانی که شیر خشک خورده اند امن تر و مستقل تر هستند زیرا نیازهای خود را در طول دوره آسیب پذیر اوایل رشد دریافت کرده اند.

هر چند امروزه در استان فارس تنوع شیرخشک وجود ندارد و یا اینکه در حال حاضر نوزادانی که به هر دلیل، استفاده از شیر خشک عادی برای آن ها حساسیت زا است این نوع شیر در دسترس نیست.

هفته جهانی شیر مادر در بیش از 170 کشور مختلف جهان ‏گرامی داشته می شود؛ هدف از نامگذاری این روز تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی ‏است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک اهداء شیر؛ گامی مؤثر در کاهش مرگ و میر نوزادان

بانک اهداء شیر؛ گامی مؤثر در کاهش مرگ و میر نوزادان