مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 06:102020-08-09پزشكي

اشتغال و معیشت در کنار مسائل درمان و دارو مهم ترین مشکلات بیماران تالاسمی


عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی استان قزوین گفت: امروز مهم ترین مشکل بیماران اقتصاد و معیشت است به این دلیل که به آن ها برای اشتغال اعتماد نمی شود و همچنین هزینه های درمان و تأمین دارو است.

- رضا چگینی عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی استان قزوین، در گفت و گو با خبرگزاری فارس در قزوین، عنوان کرد: بیماران تالاسمی امروز بیش از هر موضوع دیگری دچار مشکلات اجتماعی هستند به این معنا که دولت و صداوسیما در گذشته این بیماری را ترسناک معرفی کرده اند و امروز افراد مبتلا به این بیماری برای یافتن شغل مناسب و حتی تشکیل زندگی دچار مشکل شده اند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است امروز مردم تلقی درستی از بیماری تالاسمی نداشته باشند، اظهار کرد: اگر از معیارهای ظاهری بیماری بگذریم، بیماران تالاسمی اگر روند درمان شان به درستی طی شود، در مسیر زندگی عادی مشکلی نخواهند داشت و مانند هر انسان دیگری می توانند در جامعه نقش آفرینی کنند.

این عضو انجمن تالاسمی مشکلات دارویی را یکی از مهم ترین چالش های پیش روی بیماران تالاسمی دانست و عنوان کرد: تأمین داروهای آهن زدا، امروز برای بیماران تالاسمی یک مشکل جدی است و عدم تأمین صحیح آن ممکن است وضعیت ما را در بیماری تالاسمی به دهه های شصت و پنجاه بازگرداند و روند درمان بیماری را با اخلال روبرو کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال و معیشت در کنار مسائل درمان و دارو مهم ترین مشکلات بیماران تالاسمی

اشتغال و معیشت در کنار مسائل درمان و دارو مهم ترین مشکلات بیماران تالاسمی