مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 06:002020-08-09سياسي

این یک دعوت صادقانه از جریان اصلاحات است


جریان اصلاحات بین این دو گزینه مانده که یا خود را در درون نظام تعریف کند و برای حضور سیاسی دوباره در حاکمیت برنامه ریزی کند و یا اینکه فرصت طلبانه و بدون پذیرش نقش خود در پدید آمدن این وضعیت، - خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ علی ثقفی کارشناس سیاسی: سامان دادن یک آشوب با ضریب رسانه ای و آن را در یک کشور به یک بحران بزرگ ملی تبدیل کردن در این سال ها مانند آنچه اکنون در لبنان می گذرد کاری ندارد.

دولت های ناکارآمد، مشکلات انباشته اجتماعی و اقتصادی، رقابت های نامعقول سیاسی، فشارهای اقتصادی خارجی و ایجاد گسل میان افکارعمومی با نظام های حاکم، اینها همه آماده کننده یک محیط قابل اشتعال و انفجار هستند.

درست مثل 2750 تن نیترات آمونیوم که با غفلت و بدون مراقبت و مصون سازی در یک محیط عادی که با یک حادثه یا یک جرقه عمدی تبدیل به یک فاجعه می شود.

داستان ایران در سه دهه گذشته بعد از جنگ بی شباهت به سناریوی بالا نیست اما تفاوت این جا با کشور های دیگر در وجود یک رهبری هوشیار، شجاع و منزه و مدبر و پیوند عاطفی و قلبی مردم با اوست.

این عامل توانسته است بر بحران سازیهای مشابه در این سه دهه غلبه کرده، این کشور را به پیش ببرد.

اما شباهت مهم ایران با موارد دیگر مسئله عدم کفایت دولت هایی است که در این سه دهه در سر کار آمدند و مجالسی که به هر دلیل با این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این یک دعوت صادقانه از جریان اصلاحات است

این یک دعوت صادقانه از جریان اصلاحات است