مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 05:202020-08-09بين الملل

آزمودن هواپیما با جان مردم؛ ماجرای سقوط یک هواپیمای «تولید داخل»


شش سال قبل در همین روز، هواپیمای مونتاژ آنتونف 140 که در قالب یک هواپیمای تولید داخل وارآزمودن هواپیما با جان مردمد خط هوایی شده بود، در همان آغاز پرواز به دلیل از دست دادن موتور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، روزنامه شرق در شماره امروز خود نوشت: شش سال قبل در همین روز، هواپیمای مونتاژ آنتونف 140 که در قالب یک هواپیمای تولید داخل وارد خط هوایی شده بود، در همان آغاز پرواز به دلیل از دست دادن موتور، سقوط کرد.

مرگ 40 نفر از مسافران به سبب انفجار موتور و نه سقوط، رقم خورد و مسافران دیگری که جان به در برده بودند، هرگز به زندگی پیشین خود بازنگشتند.

کارشناسان بارها تأکید کرده اند که این پروژه مونتاژ که ساخت داخل معرفی شد، آثار ناگواری بر پیکره صنعت هوایی ایران به جای گذاشت.

هرچند گفته می شد تجربه و تمرین ساخت هواپیما و قطعات آن در داخل، می تواند مطلوب ارزیابی شود؛ اگر آزمایش های آن در قالب نظامی انجام گیرد و این امتحان با پرواز مسافری، آزموده نشود! اتفاقی که با هواپیمای آنتونف 140 رخ داد.

در اینجا روایتی داریم از آرزوی سفیری که برای ایجاد یک خط هوایی، بدون تجربه و مدرک مرتبط، راهی سازمان هواپیمایی شد.

حبیب الله صادقی، نماینده دادستان تهران در امور جنایی در این پرونده، در بیان جزییاتی از آنچه رخ داد، در ششمین سالگرد این سانحه در گفت وگو با شرق ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمودن هواپیما با جان مردم؛ ماجرای سقوط یک هواپیمای «تولید داخل»

آزمودن هواپیما با جان مردم؛ ماجرای سقوط یک هواپیمای «تولید داخل»